Každý majitel automobilu má ze zákona povinnost mít sjednané povinné ručení. Cena povinného ručení se může u jednotlivých pojišťoven zásadně lišit, a to i v řádu tisíců korun. Pokud patříte k řidičům, kteří za rok najezdí jen několik set nebo tisíc kilometrů, nemělo by vaší pozornosti ujít pojištění založené na principu „jezdím málo, platím málo." Pojďme si tento typ pojištění představit blíže.

Co je to princip „jezdím málo, platím málo"?

Princip „jezdím málo, platím málo" zohledňuje to, že zatímco někteří řidiči ročně najezdí desítky tisíc kilometrů, jiní jen několik set nebo tisíc kilometrů a tím pádem i skutečnost, že se s počtem najetých kilometrů zvyšuje riziko nehody.

💡
Některé pojišťovny tak nabízejí pojištění založené na tom, že čím méně kilometrů najedete, tím levnější pojištění získáte. Tento typ pojištění u nás aktuálně nabízejí pojišťovny Allianz, Pillow a UNIQA.
jezdím málo platím málo pojištění

Povinné ručení podle ujetých kilometrů od pojišťovny Allianz

Pod pojišťovnou Allianz najdete produkt Jezdím málo, platím málo, který je spojený se slevami na povinném ručení i havarijním pojištění. Pokud si budete chtít tento produkt sjednat, budete pojišťovnou požádání o odhad toho, kolik kilometrů za rok ujedete. Na základě předpokládaných kilometrů pojišťovna stanoví cenu.

Pokud najedete více kilometrů, než kolik jste odhadli, pojištění doplatíte. V případě, že najdete méně, pojišťovna vám dá slevu na další rok. Jako podklad pro hlášení najetých kilometrů slouží fotografie tachometru.

Povinné ručení podle ujetých kilometrů od pojišťovny Pillow

Na stejném principu jako povinné ručení pojišťovny Allianz funguje i pojištění dle počtu najetých kilometrů od pojišťovny Pillow. I v případě pojišťovny Pillow je třeba dodat fotografie tachometru, celý proces usnadňuje přehledná mobilní aplikace.

Máte nezaplacené povinné ručení? Hrozí vám pokuta! | Klik.cz
Podle dat pojišťoven se pohybuje na silnicích zhruba 200 tisíc řidičů, které mají nezaplacené povinné ručení.

Povinné ručení podle ujetých kilometrů od pojišťovny UNIQA

Povinné ručení podle počtu najetých kilometrů nabízí i pojišťovna UNIQA. Je však třeba říci, že je pojištění určené pouze pro zákazníky, kteří využívají telematickou asistenci SafeLine.

komu se vyplatí jezdím málo platím málo

Komu se pojištění „jezdím málo, platím málo" vyplatí?

Povinné ručení typu „jezdím málo, platím málo" se nejvíce vyplatí řidičům s nízkým počtem najetých kilometrů. Jedná se zejména o ty majitele aut, kteří auto využívají pouze k nákupům nebo občasným dovoleným. Pojištění je vhodné i pro majitele více vozů, kteří některý z automobilů využívají pouze jednou za čas.

Má povinné ručení podle počtu ujetých kilometrů nějaké nevýhody?

Jak už ze samotné podstaty pojištění vyplývá, povinné ručení podle počtu najetých kilometrů se nevyplatí řidičům s vysokým nájezdem. Při překročení odhadnutého počtu kilometrů je totiž třeba povinné ručení pojišťovně doplatit.

💡
Odborníci se shodují na tom, že toto pojištění není vhodné pro řidiče s nájezdem přes 12.000 km, kterým se vyplatí spíše klasické povinné ručení.
Jaké jsou ceny povinného ručení podle obsahu? | Klik.cz
Kolik zaplatíte za povinné ručení, určuje několik faktorů. Jak se liší ceny povinného ručení podle obsahu vozidel?

Co všechno má vliv na cenu povinného ručení?

Vliv na cenu povinného ručení má celá řada faktorů, ať už se jedná o pojištění typu „jezdím málo, platím málo" nebo klasické povinné ručení. Na základě čeho se tedy stanovuje konečná cena?

  • Věk pojistníka: Řidiči do cca 28 let jsou považovaní za rizikovou skupinu, takže zpravidla platí vyšší povinné ručení.
  • Adresa trvalého bydliště: Na konečnou částku má vliv i trvalé bydliště. Majitelům vozů ve větších městech s větší frekvencí silničního provozu hrozí vyšší riziko nehod. Pojištění proto bývá vyšší.
  • Parametry automobilu: Cena povinného ručení se odvíjí i od parametrů auta, konkrétně od typu a kategorie vozidla, značky a konkrétního modelu, způsobu využití vozu, stáří automobilu a typu vozidla.
  • Bonusy a malusy: Konečnou cenu za povinné ručení mohou navýšit, nebo naopak snížit bonusy a malusy. Pokud má pojistník bezeškodní průběh pojištění, získá bonus neboli slevu na pojistné. V případě, že dojde k pojistné události, pojišťovna pojistníka „potrestá" malusem, tedy přirážkou.

Povinné ručení „jezdím málo, platím málo" je založeno na tom, že čím méně kilometrů majitel automobilu najede, tím méně za pojištění zaplatí. Podle odborníků se tento typ povinného ručení vyplatí zejména řidičům s ročním nájezdem do 12.000 km.

Tip! Přečtěte si více článků z moto světa: