Pes v autě má být zajištěný tak, aby neomezoval řízení a při brzdění nelétal po kabině. Není to složité, ale i přesto se najdou lidé, kteří v tom nemají jasno a riskují úraz svůj i zvířete. Přitom stačí zvolit jednu ze tří osvědčených variant a držet se pár základních pravidel.
Tři osvědčené způsoby, jak bezpečně přepravovat psa v autě
Hlavním úkolem při přepravě čtyřnohého miláčka je, aby pes neohrožoval vás ani sebe. Nesmí vám lézt k pedálům, na klín ani viset z okna. I když to mnozí „studení čumáčci“ mají rádi. Při jízdě se může stát leccos a pokud není pes správně připoután, při náhlém brzdění se může proměnit v bezvládný těžký projektil. Proto ho vždycky zajistěte.
/f/124222/1600x400/2c35bc5881/povinne-ruceni-banner.png)
Existuje mnoho způsobů, jak pejska bezpečně přepravovat. My jsme si pro vás vybrali tři nejideálnější varianty:
Transportní box do kufru
Je to zřejmě to nejspolehlivější řešení. Box musí být pevný, přiměřeně těsný, aby si pes stoupl, otočil se a uvelebil se. A pozor na správné ukotvení k úchytům v zavazadlovém prostoru. Výhoda této varianty je, že pes je klidnější, majitel vozu má čistý interiér a čtyřnohý parťák se snadno nakládá. Často to dokáže svépomocí.
/f/124222/1205x1379/c57165e3fd/jak_prepravit_zvire.jpg)
Postroj s adaptérem na zadním sedadle
Pokud v autě nemáte prostor na box, použijte široký postroj s hrudním „mostem“ a krátký adaptér do zámku pásu. Klíčové je splňovat dvě pravidla. Nikdy nepřipínejte psa za obojek a držte ho nakrátko, aby při brzdění nekončil mezi předními sedadly. Ideální variantou je upevnit psa na sedadlo za spolujezdcem a přední sedadlo posunout co nejvíc dozadu, ať je před psem bariéra.
Kufr za pevnou přepážkou
U velkých kombíků a SUV funguje i převoz v kufru, ale jedině s pevnou přepážkou mezi prostorem pro posádku a psem. Neplést s „gumicuk“ sítí z hobby marketu. Ta je jen na lehký náklad. Pes by měl mít v kufru protiskluzovou podložku a být ideálně ještě připoután krátkým vodítkem k bočnímu oku (tak, aby nedosáhl na hranu nárazníku).
/f/124222/1200x1600/2d5adcbf4f/preprava_psa.jpg)
Časté chyby, které lidé dělají
Otevřené okno a hlava venku: riziko úrazu očí, krční páteře i vymrštění psa při nehodě.
Připnutí za obojek: při nárazu hrozí devastace krční páteře. Vždy musí být postroj.
Volně v kufru bez přepážky: při nehodě pes poletí dopředu a může vás zranit.
Dlouhý popruh: při brzdění psa pás zastaví až mezi předními sedadly.
Jak chránit psa během letních jízd?
Pes se nepřehřívá jen v zaparkovaném autě na slunci. Stačí stání v koloně, 22 až 25 °C venku a nízká cirkulace vzduchu. Vždy myslete na to, že musíte větrat, dávejte mu vodu a dělejte po cestě pauzy. V horkých dnech plánujte jízdy na ráno nebo večer, kdy jsou teploty přijatelné. A hlavně, nikdy nenechávejte psa v autě samotného. Teplota v kabině roste násobně rychleji, než si myslíte.
Fotografie: Josef Vrtal (FOTR NA TRIPU)
/f/124222/1206x898/ed4ab948bc/pes_v_aute.jpg)
/f/124222/1206x898/ed4ab948bc/pes_v_aute.jpg)
/f/124222/849x281/d1cf467fa2/zaznam-o-dopravni-nehode-1.jpg)
/f/124222/2000x1333/320ec7fc25/bouracka.jpg)
/f/124222/1600x600/6d0797b1fa/klik-kdo-hlasi-nehodu-pojistovne.webp)
/f/124222/1600x600/ede77fb65f/klik-cervene-auto.webp)
/f/124222/2000x1335/ed9b8adfd1/celorocni-pneumatiky.jpg)
/f/124222/1999x1336/cb2eb2a5c5/start_ecorally.png)
/f/124222/1000x667/41e22766ef/elektromobilita-v-cr.jpg)
/f/124222/5692x3761/6d6490c1ef/kola-na-strese.webp)
/f/124222/1600x600/258438bff7/klik-allrisk-pojisteni.webp)